الرياضية

إعلان مرتضى منصور عن اقامة انتخابات مبكرة

ظهر مرتضى منصور رئيس نادي الزمالك، قبل قليل للحديث عن مفاوضاته مع إمام عاشور لتجديد عقده مع القلعة البيضاء، مؤكدًا أنه اتفق مع بديله لتمسكه في الرحيل عن النادي.

وقال مرتضى في تصريحاته: ” أنهيت الإتفاق مع صفقة أخرى زي إمام عاشور بالظبط، هيتم الإعلان عنها صباح اليوم، هو لاعب مميز جدًا”.

وأضاف: ” منذ أكثر من 5 ساعات وأنا في إجتماع مع إمام عاشور لإقناعه في الإستمرار معنا وتجديد عقده لكنه يرفض ذلك، ولن أتمسك به وهو يرغب في الرحيل”.

وأكمل: “العقد أمامي ولسه موقعتوش، أنا مش هقعد لاعب غصب عنه وعلشان الجماهير المحترمة تقول يا سيادة المستشار مش تقل أدبها علي وعلى إبني أمير مقدم الشرطة”.

وواصل: “في ناس محترمة بتقول رأيها بنحترمه، إحنا مش شغالين عند حد جبت بطولات للنادي، وقناة الزمالك اللي عملها مرتضى، القناة المأجوره أقل واحد بيظهر فيها مدير تحرير”.

وأعلن: “قررت إقامة انتخابات مبكرة على رئاسة نادي الزمالك وعلى جميع المعارضين الترشح، لمعرفة الفارق بيني وبينهم”.

وتابع: “إمام عقده أمامي ومتوقع مع إمام عندي بمليارات، ورافض أمضيه وبحاول اقنعه وهاني شاكر كلمه، أعمل ايه بقى وهو قاعد كأنه مقبوض عليه، بنحاول والخيره فيما اختاره الله وجابنا لاعب بديل علشان لوصمم انه يمشي”.

وعن طارق حامد قال: “أنا من صنعت طارق حامد والآن يهاجمنا، عرضت عليه 20 مليون لكنه طلب 25 ووافقنا على ذلك، وطلب ان يستخير ومن ثم اختفى ولم يعد”.

وأتم: “عيب اللي بيقول النادي فيه فلوس أنا لسا مأجر محلات وكل اللعيبه هتاخذ مستحقاتها يوم الاحد”.

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

زر الذهاب إلى الأعلى